مستند «ديار ناشناخته» در ايلام تهيه شد

مسوول روابط‌عمومي اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان ايلام در گفت‌و‌گو با ميراث‌آريا(chtn) اظهار داشت: اين فيلم پنجمين اثر مشارکتي روابط عمومي ميراث‌فرهنگي ايلام در حوزه توليدات رسانه‌اي با صداوسيماي مرکز ايلام است.

«محمد نورالهي» با بيان اين‌که استان ايلام داراي بيش از 730 اثر تاريخي ملي و تعداد بي‌شماري جاذبه‌هاي طبيعي، فرهنگي و مذهبي است، افزود: به علت محدوديت زماني در فيلم ديار ناشناخته تنها به معرفي بخش کوچکي از ديار کهن ايلاميان که هنوز براي بسياري از هموطنان بکر و ناشناخته باقي مانده است همچون درياچه دوقلو، غار زينگان، چشمه قير، کاخ موزه قلعه والي و برخي موزه‌هاي استان پرداخته شده است.

وي خاطرنشان کرد: از جمله اهداف ساخت فيلم جديد گردشگري ايلام مي‌توان به معرفي جاذبه‌هاي استان در شبکه استاني براي هم استاني‌ها و در شبکه‌هاي ملي و برون‌مرزي براي گردشگران و دوستدارات تاريخ و طبيعت بکر ايران اشاره کرد.

نورالهي يادآور شد: همچنين اين محصول در قالب لوح‌فشرده در بسته معرفي گردشگري ايلام قرار خواهد گرفت و در جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي ملي و بين‌المللي توزيع خواهد شد.

مسوول روابط‌عمومي اداره‌کل ميراث‌فرهنگي استان ايلام با اشاره به اين‌که «شکرهرمز»، مستندساز برجسته استان کارگرداني اين فيلم را برعهده دارد، تصريح کرد: تمامي عوامل ساخت اين فيلم از ايلام بوده و تهيه‌کننده آن نيز روابط عمومي اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان است.
وي در پايان از همکاري صميمانه «عقابي» معاونت سيماي صداوسيماي مرکز ايلام در تهيه و توليد اين فيلم شاخص تشکر و قدرداني کرد.
/117

انتهای پیام/

کد خبر 139107022